Rozwój portu DCT
Jednak mimo takiej pozycji, władze portu czynią kolejne inwestycje, żeby swoją pozycję utrzymać. Wymienia się wśród nich budowa drugiego głębokowodnego nabrzeża, rozpoczęto ją początkiem 2015 roku. Na tę inwestycję władze portu przeznaczyły prawie trzysta złotych, a wszystko realizuje doświadczona firma z Belgii N.V.BESIX. W lipcu tego roku wbiciem pierwszego pala konstrukcyjnego zostały rozpoczęte budowlane prace, które mają potrwać parę miesięcy, ich zakończenie planowane jest pod koniec roku. Nabrzeże położone będzie na 211 takich palach, z których każdy będzie miał dwumetrową średnicę i waży blisko 24 tony. Te wielkie pale w pierwszym etapie wbijane są za pomocą młota wibracyjnego, a później dobijane jeszcze hydraulicznym kafarem. Prace się planuje na cztery pale w ciągu dnia, tyle przynajmniej deklaruje wykonawca, więc ich wbicie zajmie prawie dwa miesiące. Kolejną częścią inwestycji jest budowa całej konstrukcji nowego nabrzeża na wbitych wcześniej palach, co zakończyć się powinno po kolejnych paru miesiącach.