Innowacji w silniku Ford EcoBoost 1,0 litra jest naprawdę cała masa. Na początku warto tylko wspomnieć o kolektorze wylotowym. Został on tutaj w pełni zintegrowany z odlewem głowicy silnika. W ten sposób bardzo mocno pomaga to przy obniżaniu temperatury wszystkich gazów wylotowych. Paski zębate występujące tutaj w postaci 2 sztuk razem z olejem i kąpielą w nim dają nie tylko większe wyciszenie silnika. Gwarantują również podwyższanie jeszcze bardziej jego sprawności. Fordowska jednostka 1,0 litra posiada unikalny kształt żeliwnego bloku. Trzeba przyznać, że jest to największa innowacja. Gwarantuje ona szybsze rozgrzewanie silnika. W porównaniu do bloków konwencjonalnych, które najczęściej mają aluminiowe wykonanie, to obrót jakościowy o pełne 180 stopni. Konstrukcja 1,0 litra EcoBoost to silnik niesamowity, który zwycięstwo ma przypisane już od początku powstania. Co ciekawe, jest produkowany nie tylko w zakładach w Kolonii, lecz również w Rumunii. Akcesoria motoryzacyjne do tych modeli również pochodzą z wielu krajów w Europie.