Pedał przyspieszenia połączony jest układem dźwigni i cięgieł z przepustnicą mieszanki w gaźniku.
Na tablicy rozdzielczej znajduje się gałka urządzenia rozruchowego. Wyciągnięcie gałki powoduje wzbogacenie mieszanki. Podczas ¡normalnej jazdy gałka ta powinna być wciśnięta do oporu.
W niektórych samochodach znajduje się jeszcze druga gałka na tablicy rozdzielczej. Gałka ta nie jest bezpośrednio połączona z gaźnikiem, lecz z dźwigniami pedału przyspieszenia. Wyciągnięcie gałki powoduje częściowe otwarcie przepustnicy mieszanki i w ten sposób można przyspieszyć bieg zimnego silnika bez naciskania pedału przyspieszenia.
Wszystkie cięgła i dźwignie sterowania gaźnikiem są łatwo rozbieralne. Cięgła powinny być tak wyregulowane, aby drgania boczne silnika nie powodowały zmiany położenia przepustnicy mieszanki w gaźniku.